Kumb on personaaltreenerina parem: Kas rohkem või vähem kliente?

Personaaltreeneril vähem või rohkem kliente?

Kumb on personaaltreenerina parem: Kas rohkem või vähem kliente?

Kui pealkirjale esimene pilk visata lööb arvatavasti kohe pähe mõte “muidugi rohkem kliente” - kuid selle postituse puhul ei keskendu me mitte klientide leidmisele või kliendibaasi kasvatamisele - vaid vaatleme kahte erinevat olukorda, kus personaaltreenerina meie eeldatav sissetulek püsib muutumatuna: Kas personaaltreenerina on parem töötada mitme kliendiga üks kord nädalas või ühe kliendiga mitu korda nädalas.

Töötades ühe kliendiga kolm korda nädalas
Ainult ühe kliendiga töötamine tähendab meie jaoks personaaltreenerina vähem administratiivset tööd - see tähendab vähem planeerimist, vähem tagasiside andmist ning vähem tunde töötades väljaspool treeninguid. Selle asemel, et planeerida oma kalendrit mitme erineva kliendi vahel saad keskenduda vaid ühele (või vähestele), sättides ajagraafikuid pikemaks ajaks ette.

Samuti aitab vähemate klientide omamine oma kliente küllalt kiiresti tundma õppida - kuidas vastav klient liigub, kuidas klient treeningmuutujatele ning treeningstiilidele reageerib. Lihtsam on eesmärke järgida ning kuna klient treenib Sinuga küllalt tihedalt, saad klienti aidata palju rohkem kui vaid korra nädalas treenides - see aga vajab põhjalikku planeerimist.

Küll aga ei tule kõik need boonused ilma negatiivseta - omades vähem kliente, on oluline, et tunneksid end nende klientidega töötades hästi ning Teie iseloomuomadused mingil määral sobiksid. Kui töötad kliendiga kolm või enam kordi nädalas, ei taha Sa olla olukorras, kus kliendiga ei nõustu, või Teil millestki rääkida ei ole. See pole probleem kõigi klientidega, kuid toetav ja vaba õhkkond on hea personaaltreeningu osa.

Lisaks isiklikule sobivusele tuleb arvestada sellega, et omades vähem kliente on Sinu sissetulek kõikuvam - kui üks klient jääb haigeks, läheb puhkusele, kolib või otsustab hoopis personaaltreeneriga mitte jätkata ei kaota Sa mitte ainult ühe tunni võrra sissetulekut nädalas, vaid kolme - see tähendab, et kaotad 12 tundi kuus, mis on kusagil 10% Sinu sisetulekust, kui töötad täiskoormusega.

Töötades kolme kliendiga, kellega treenid korra kuus
Sarnaselt, nagu vaheldus treeningutel on oluline, on vaheldus meie töös sama oluline. Kohtudes mitmete erinevate klientidega pakub töö Sulle treenerina rohkem vaheldust. Lisaks saad oma teadmisi ning nõu jagada rohkemate inimestega - mõjutades suuremat ringi parema elu ning vormi saavutamiseks.

Kui kaotad sellises olukorras ühe kliendi, ei mõjuta see Sinu sissetulekut suures osas - kaotad vaid 4 tundi kuus ning selle aja täitmine ei ole suur pingutus. Kui aga kaotad kliendi, kellega töötad kolm tundi nädalas, on sellise kliendi leidmine juba raskem ning on tõenäolisem, et vajad vähemalt kahte uut klienti, et tunde uuest täita. Pole just palju kliente, kes soovivad kohe kolme treeninguga nädalas alustada.

Kui Sinu fookus on kliendibaasi kasvatamine, siis rohkemate klientide olemasolu tuleb kasuks ka soovituste saamisel - kui aga töötad vähemate klientidega, pole soovitustel seda efekti, mis 20-30 erineva kliendiga kuus töötades.

Paljude erinevate klientide omamine aga ei paku personaaltreenerina seda rahuldust tulemuste näol, mida pakub väheste klientidega tihedalt töötamine. Kui veedad ainult ühe tunni nädalas kliendiga loeb kliendi tulemuste heaks palju rohkem see, mida klient teeb väljaspool seda ühte tundi, kui see, mida teete kliendiga tunni vältel. Personaaltreenerina pead suutma klienti pikaajaliselt aidata eesmärkide suunas liikudes - ning seda on raske teha, kui vaid üks tund nädalas on planeeritud efektiivsele treenimisele.

Samuti tõuseb tundide arv, mida kulutad väljaspool treeninguid - midagi, mis ei ole tasustatud. Kokkusaamised, treeningprogrammid, toitumiskavad, küsimustele vastamine - see kõik võtab aega ning mida rohkem erinevaid kliente Sul on seda rohkem tunde kulutad nendele elementidele. See on ka põhjus, miks üksikud tunnid nädalas on enamasti kallimad, kui kahe-kolme treeningu tunnid. Võta see arvesse, kui oma hinnakava kokku paned.

Mida aga arvestada Online Personaaltreeningute puhul?
Online personaaltreeningud on sarnased oma äri juhtimisele - ning see kõik taandub numbritele. Online personaaltreeningud on tüüpiliselt madalamas hinnaklassis kuna veedad kliendiga treenimiseks minimaalselt (või mitte üldse) aega - enamus sinu tasustatud tunde möödub treeninguid planeerides, tagasisidet kogudes, treeninguid kohandades ja toitumiskavaga töötades.

Online personaaltreeningute puhul on ärimudel justkui pea peale pööratud:

  1. Sa ei veeda aega kliendiga jõusaalis töötades - see tähendab, et administratiivne töö, mis muidu jõusaalis pole tasustatud, on sinu puhul leivanumber. See, kui hästi ning efektiivselt Sa kliendiga suhtled, kliendile ülevaadet pakud ning treeninguid planeerid mõjutab seda, milliseid tulemusi klient saab.

  2. Veedad vähem aega iga kliendiga - Kliendiga treenimisele kulub tüüpiliselt iga treeningu puhul tund aega - kliendile ülevaate andmine aga terveks kuuks võtab kuni tund. Treening ise on justkui tasuta - selle sooritab klient ilma Sinuta ning kogu aeg, mida kulutad on tasustatud - seega mida rohkem kliente selle ärimudeliga omad, seda suurem on Sinu sissetulek.

Mina isiklikult naudin töötamist klientidega nende pikaajaliste eesmärkide nimel - Ma naudin tulemuste saavutamist ning tunnen, et mida rohkem suudan kliendiga koos töötada, seda paremad tulemused see klient ka saab. Küll aga pole see ainuke lähenemine - Olen kohanud edukaid personaaltreenereid, kes eelistavad töötada klientidega üksikute tundide arvestuses - nagu kohtame erinevaid kliente, kohtame ka erinevaid personaaltreenereid - on vaid oluline, et me teaksime, miks me seda teeme.

Siiralt Sinuga,
IntensivePT


IntensivePT koolitab personaaltreenereid Eestis, Rootsis, Soomes ja Islandil - pakkudes põhjalikke teadmisi personaaltreenerina töötamise ning oma personaaltreeneri brändi kasvatamise alustaladel.

Loe lisaks koolituse ajakava ning struktuuri kohta https://www.intensivept.ee/koolituste-plaan