Kuidas kliente hoida, isegi kui nende areng aeglustub

Soovime, et meie klientidel tekiksid head harjumused, nad purustaksid oma eesmärgid ja püsiksid terved, mistõttu on oluline olemasolevaid kliente hoida ja aidata neid sellel teekonnal. Klientide hoidmine on kulutõhusam kui uute hankimine ja see võib pikas perspektiivis kaasa tuua ka tulude kasvu. Prioriteediks peaks olema ka keskenduda olemasolevale kliendibaasile. Treeneritena teame, et meie klientide edusammud pole kunagi lineaarsed - alati tuleb ette tõuse ja mõõnasid. Meie ülesanne on aidata neid läbi raskete aegade, et neil oleks motivatsiooni edasi liikuda ja uusi kõrgusi püüda.

Isegi kui klientide edusammud ei ole nii kiired kui nad tahaksid, on nende hoidmise võtmekomponendiks arengu prioritiseerimine ja neile näitamine kui kaugele nad jõudnud on, et nad jätkaksid oma eesmärkide poole püüdlemist. Paratamatult on meil kõigil kliente, kes alustavad oma teekonda suure motivatsiooniga, kuid kusagil keskel see langeb, nihkub või kaob. 

Siin on mõned tööriistad, mida usalduse loomiseks kasutada. Tähtis on olla nende jaoks olemas, luua head suhted ja pühenduda nende eesmärkidele. See aitab klientidel tunda, et neil on tugisüsteem, tööriistad ja teadmised, mida nad vajavad, et vabaneda kõigest sellest, mis neid oma teekonnal aeglustab.

1. Ootuste seadmine

Oluline on määratleda eesmärgid. Mõne kliendi jaoks on selleks kindel number kaalul, teiste jaoks võib see olla kõrgenenud energiatase ja meeleolu. Kliendid loovad eesmärke ja ootusi oma kogemuste põhjal, kuid nende ootuste haldamine on meie kui treenerite ülesanne. Kui kliendi eesmärk on kaotada ühes kuus seitse kilo, peame selle kahjuks ilmselt purustama ja seadma ootuse, mis on realistlik arvestades inimese hetkelist olukorda, pühendumust ja elustiili. Parim lähenemisviis on olla pigem konservatiivne, vältida ebarealistlike eesmärkide seadmist ja kaasata klienti ennast veelgi enam oma eesmärkide saavutamise protsessi. See tagab, et nad saavad aru, mida on vaja teha, et jõuda sinna, kus nad tahavad olla! 


2. Klientidele nende võitude meeldetuletamine 

Motivatsioon pole pidev. See kehtib eriti neile klientidele, keda nende treeningkava hirmutab. Suurte eesmärkide seadmine võib olla emotsionaalselt raske. Paljude jaoks on oma mugavustsoonist välja astumine oma tervise nimel juba suur samm. Tuleta neile meelde igat võitu, mis neil siiamaani on olnud. Igasugune õnnestumine on märgilise tähtsusega ja meie ülesanne on klientide tähelepanu juhtida ja seda just eriti siis, kui nende areng hakkab aeglustuma. Platoo on normaalne, motivatsiooni kadumine on normaalne ja oma eesmärkides kahtlemine on normaalne. Meie ülesanne on neile õpetada kuidas sellega toime tulla.

3. Tee rohkem kui Sinult eeldatakse

Hooli nende edusammudest ja kasuta seda meetodina veendumaks, et täidad treenerina nende ootused. Jaga nendega lisaressursse, tee neile konkreetse probleemi lahendamiseks mõeldud video, ela neile sotsiaalmeedias kaasa, saada neile sünnipäeval õnnitlus, premeeri neid lisatreeninguga kui nad on saavutanud oma eesmärgi - need on vaid mõned näited asjadest, mida Sa saad juba täna teha, veendumaks, et Sinu kliendid jäävad Sinuga ka homme. Kliendisuhete säilitamine on seotud usaldusega ja enamasti ei loo seda usaldust lihtne automatiseeritud sõnum või DM sotsiaalmeedia vahendusel. 

Järgi neid näpunäiteid, et luua endale klientide pikaajaliseks hoidmiseks tõhus meetod. Ära paku neile vähem maksmist, vaid anna neile rohkem väärtust ja põhjuseid, miks Sinuga jääda. Selleks on palju viise, mis maksavad Sulle ainult natuke vaeva ja aega, kuid mis lõpuks on seda väärt. 

Klientide pikaajaline hoidmine tagab Sinu ettevõtte tugevuse, avab uksi rohkemate edulugude jaoks ja loob usaldusväärse kuvandi Sinust kui personaaltreenerist.


IntensivePT koolitab personaaltreenereid Eestis, Rootsis, Soomes ja Islandil - pakkudes põhjalikke teadmisi personaaltreenerina töötamise ning oma personaaltreeneri brändi kasvatamise alustaladel.

Loe lisaks koolituse ajakava ning struktuuri kohta https://www.intensivept.ee/koolituste-plaan