Kuidas luua targalt sotsiaalmeedia sisu?

Tänasel päeval on hea sotsiaalmeedia sisu enamike ärimudelite puhul vajalik ettevõtte kasvuks. Mõne juhuslik pildi postitamine või jagamine ilma kindla strateegia järgimiseta lihtsalt ei tasu ära ning võib tuua pigem kahju kui kasu. Tahame Sinuga jagada 5 viisi, kuidas luua sotsiaalmeedia sisu targemalt.

1. Statistika on Sinu sõber

Võrredles paariaastataguse ajaga oma nii Facebooki kui ka Instagrami statistika teinud meeletu hüppe - Sa saad vaadata millised postitused jõudsin kõige enam inimesteni, milliseid neist kommenteeriti enim, milliste postituste nägemine tõi kõige rohkem uusi jälgijaid ning ka vastupidi - millised panid jälgijaid “unfollow” nuppu vajutama.

Soovitame iga kuu lõpus vaadata statistika üle ning kirjutada üles peamised andmed, et neid siis kuu lõikes võrrelda - uued jälgijad, accounts reached (uued vs jälgijad), content interactions (vastavalt sisule), website clicks, profile visits. Kirjuta üles millised postitused toimisid kõige paremini ning loo sarnast sisu uuesti - see tagab edu ning Sinu jälgi saab seda, mida ta ootab.

2. Värskenda vana sisu

Sidudes selle eelmise punktiga - võta lahti statistika, vaata millised on viimase aasta jooksul 5 kõige enim kommenteere saanud postitus ning millised on 5 kõige rohkemate inimesteni levinud postitused. 

Kui oled mõni aeg tagasi teinud postituse sotsiaalmeedias teema kohta, mis on ka hetkel aktuaalne, siis vaata selle tekst üle ning lisa juurde kas uuendatud infot teadusartiklitest või too sisse oma kogemus.

Seejärel saad otsustada kas jätad formaadi samaks või lood sellest näiteks Instagrami reelsi, teed Facebookis live’i või midagi muud. Tänu sellele listile peaksid nägema, et millised teemad on Sinu jälgijaskonna jaoks kõige huvitavamad ning juhul kui see on vastavuses Sinu hetkelise valdkonna ja strateegiaga, siis tead, millele keskenduda - paku oma jälgijatele seda, mis neile meeldib. 


3. Graafikud ja visuaalid

Keegi ei taha lugeda pikka teksti - kui leiad võimaluse oma postituste visualiseerimiseks graafikuga, näed ilmselt tõusu oma postituste nähtavuses. Lisaks on igasugused graafikud ning unikaalsed mõtteterad väga jagatav sisu Sinu jälgijate jaoks. 

Suurepärane viis ideede hankimiseks on googeldada või otsida Pinterestist “teema + graph” ja leida asjakohased pildid. Veendu, et Sa ei kasuta kellegi loomingut enda oma pähe - kui jagad sama disaini, siis kindlasti viita ka algallikale. Kui kasutad otsingut ideede leidmiseks ning inspiratsiooniks, siis on Canva väga lihtne viis kuidas oma nägemus disainiks luua.

4. Like’d ei näita edu

Kuigi personaalsed postitused saavad alati rohkem kaasatavust kui ärilise suunitlusega sisu, siis pea meeles, et need sajad like’d ei maksa Sinu arveid ning ei too Sulle kliente. Oluline on jagada ka kindlaid pakkumisi, mis saavad küll vähem tagasisidet sotsiaalmeedias, KUID mis toovad inimesed Sinu kodulehele või Sinuga otse ühendust võtma, et personaaltreening kokku leppida. Need postitused on mõeldud konkreetsetele inimestele, kes tunnevad, et Sa räägid just nendega ning seeläbi on neil kergem langeda ka ostuotsus. Seega, ära jää kinni postituste numbrilisse statistikasse vaid arvesta ka, millist mõju nad Sinu ettevõttele avaldavad.

5. Ära karda boost nuppu

Oled ilmselt kuulnud, et postituste boostimine on ajaraiskamine ja peaksid kindlasti kasutama reklaamihaldurit. Facebooki reklaamihaldur on enamiku inimeste jaoks tehniline õudusunenägu, nii et Facebooki boostimine on lihtne viis oma postituse avaldamiseks ilma keeruliste reklaamide halduri seadistamiseta.

Tänaseks päevaks on nii Facebooki kui Instagrami boostimise valikud väga üksikasjalikud ning lihtne viis jõuda rohkemate silmapaarideni. Lihtsalt pea meeles, et ära boosti lihtsalt suvalist sisu vaid sellist, mis on kooskõlas Sinu konto üldise strateegiaga ning toob inimesi jälgima või näita potentsiaalsetele klientidele pakkumist, mis paneks neid Sinuga treeningu osas ühendust võtma. Lihtsalt suvalisi postitusi boostides kaotad raha nägemata tulemust.

Käi need viis punkti oma sotsiaalmeedias läbi ning mõtle kas ja kuidas neid rakendada - selline lähenemisviis tagab, et kasutad oma aega sihtotstarbeliselt ja jõuad inimesteni, kes on Sinu brändi jaoks kõige olulisemad. Iga postitus võiks viia Sind oma eesmärkidele lähemale ja suurendada tõenäosust, et potentsiaalne klient astub järgmise sammu.


IntensivePT koolitab personaaltreenereid Eestis, Rootsis, Soomes ja Islandil - pakkudes põhjalikke teadmisi personaaltreenerina töötamise ning oma personaaltreeneri brändi kasvatamise alustaladel. Loe lisaks koolituse ajakava ning struktuuri kohta https://www.intensivept.ee/koolituste-plaan